„British & American Adventure” to europejski projekt eTwinning realizowany przez uczniów klasy 6b oraz innych uczniów z Polski, Niemiec, Czech, Rumunii i Turcji. Opiekę nad projektem w SP3 sprawowała pani Agnieszka Piekarska we współpracy z panią Małgorzatą Kowalczyk. Głównym celem projektu było poszerzenie wiedzy na temat kultury Zjednoczonego Królestwa i Stanów Zjednoczonych Ameryki, ale również rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, interpersonalnych i cyfrowych.
Projekt otrzymał Narodową i Europejską Odznakę Jakości.
Główne cele projektu to:
- Zwiększenie motywacji do nauki poprzez atrakcyjne, interaktywne działania.
- Rozwijanie umiejętności badawczych poprzez kolektywne gromadzenie i przetwarzanie informacji o kulturze brytyjskiej i amerykańskiej.
- Promowanie świadomości kulturowej i tolerancji poprzez rozumienie różnic i podobieństw między kulturami.
- Wzmocnienie współpracy i umiejętności komunikacyjnych w międzynarodowej grupie uczniów.
Podczas prac nad projektem nauczyciele regularnie spotykali się na platformie Zoom, aby omówić zadania, ustalić terminy wykonania zadań oraz zasady współpracy. Następnie uczniowie i nauczyciele wspólnie:
- opracowali zasady bezpieczeństwa w Internecie oraz netykiety;
- podzielili się zadaniami;
- stworzyli logo projektu i w drodze konkursu wybrali najlepszy z nich;
- stworzyli wirtualną mapę szkół biorących udział w projekcie;
- stworzyli własne wizytówki, za pomocą których dość szczegółowo przedstawili się;
- na podstawie wizytówek inne współpracujące szkoły tworzyły plakaty o uczniach wybranej szkoły;
- tworzyli prezentacje zawierające podstawowe informacje o poszczególnych krajach takie jak: flaga, stolica, hymn, populacja, waluta, sławni pisarze, sławni artyści, najdłuższa rzeka, najwyższy szczyt, tradycyjne potrawy, tradycyjne instrumenty, atrakcje turystyczne, ciekawostki;
- na podstawie prezentacji tworzyli plakaty i wystawy;
- tworzyli interaktywne quizy w aplikacji Blooket;
- tworzyli wirtualne mapy przedstawiające interesujące miejsca w UK i USA;
- na koniec uczniowie z poszczególnych szkół połączyli się przez Internet, aby porozmawiać, podzielić się wrażeniami oraz zagrać w gry stworzone w Blooket.
Jednym z priorytetów edukacyjnych Komisji Europejskiej jest transformacja cyfrowa, a więc zadaniem projektów europejskich jest rozwijanie umiejętności i poszerzanie wiedzy, która sprzyja krytycznemu i świadomemu korzystaniu z narzędzi cyfrowych. W tym projekcie uczniowie i nauczyciele wykorzystali następujące narzędzia informatyczne:
- padlet
- Canva
- Genially
- Autodraw
- Paint
- Sketchpad
- Wordart
- Avataaars generator
- Pixton
- Fotocollagen
- Quizziz
- Prezi
Efekty wspólnej pracy to:
- Projekt logo
- Plakaty/prezentacje o Zjednoczonym Królestwie i Stanach Zjednoczonych Ameryki
- Interaktywne quizy
- wirtualne mapy
- strona internetowa projektu
W SP3 nad projektem pracowali uczniowie klasy 5b: Natalia Baran, Natalia Jarszak, Alicja Jasińska, Zofia Ksel, Kamila Łukasiewicz, Gabriela Lasota, Dominika Średnicka, Paweł Boguszewski, Joanna Sagan, Hanna Zakrzewska, Maria Majewska, Wiktoria Demucha, Antoni Sternik i Jakub Wolan.