Uczniowie już od pierwszej lekcji języka angielskiego mówią zdaniami, zadają pytania. Jest to możliwe dzięki metodzie FLOW&GO, która swoją skuteczność zawdzięcza wykorzystaniu technik behawioralnych.
Naśladownictwo wzorca językowego w sposób płynny przechodzi w samodzielne generowanie nowych struktur składniowych. Stosowane są do tego proste obrazki, które, w odpowiedni sposób wykorzystane przez nauczyciela, prowokują uczniów do mówienia.
Zero analiz teoretycznych, tylko obserwacja wzorca i szybki cykl powtórzeniowy plus generowanie nowych struktur. Tempo pracy jest dynamiczne, a wielokrotne powtórzenia w zmieniających się konfiguracjach gwarantują utrwalenie się nowych nawyków językowych i ich pełną automatyzację.
Wyjaśnianie ze strony nauczyciela jest zredukowane do minimum. W zamian za to wykorzystuje się melodię języka, rytm, intonację, zabawę głosem oraz ruch ciała.
W równie wysokim stopniu zaangażowani są uczniowie o inteligencji wzrokowej, co słuchowej czy kinestetycznej.
Metodę tę można stosować do nauki wszystkich czasów gramatycznych, struktur składniowych, od najprostszych do zaawansowanych, bez stosowania podręcznika.
Metoda daje uczniom narzędzia do radzenia sobie w trudnych sytuacjach dydaktycznych. Dzięki temu uczniowie mają większe poczucie sprawczości, co sprawia, że chętnie angażują się w pracę, podejmują wysiłek. Obserwuje się wzrost motywacji do nauki i spektakularne efekty w krótkim czasie.
Autorką i propagatorką metody jest Lilia Wawszczak.
FLOW&GO
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt na stronie Kontakt