W roku szkolnym 2022/2023 po raz pierwszy, w Szkole Podstawowej nr 3, powstała Klasa Matematyczna z Elementami Programowania. Już od września uczniowie klasy 1b rozwijają w niej swoje zainteresowania. Matematyka ukształtowała świat, w którym żyjemy, w większym stopniu niż jakakolwiek inna dziedzina wiedzy. Dlatego chcemy zadbać o to, aby dzieci ją polubiły, wiązały z nią dobre doświadczenia i miłe wspomnienia. Matematyka jest wokół nas i jest częścią naszego życia. Łączy się z muzyką, zajęciami ruchowymi, plastyką, przyrodą, nauką języków...
W klasie matematycznej dzieci mają możliwość wszechstronnego rozwoju. Kształtują kompetencje kluczowe, ze szczególnym uwzględnieniem matematyki kreatywnej. W planie zajęć uczniowie mają dodatkową kreatywną matematykę, której celem jest rozwijanie i wspieranie uzdolnień matematycznych. Chcemy stwarzać okazje do myślenia logicznego i kreatywnego, wyposażać dzieci w umiejętność twórczego rozwiązywania problemów, a także przygotowywać do konkursów matematycznych.
Podczas zajęć kreatywnych uczestniczymy w projektach „Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki”, „Uczymy dzieci programować” oraz „Rusz głową”. Projekt ”Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki” składa się z 8 modułów. Zrealizowaliśmy już trzy: „Matematyka na drodze”, „Matematyka u krawca”, „Matematyka na święta”. Przed nami „Matematyka w muzyce”…
Wykorzystujemy nowatorskie, ciekawe, aktywizujące metody i formy pracy. Odkrywamy obecność matematyki we wszystkich dziedzinach życia. Poznając zasady konstruowania algorytmów – każde dziecko przeżywa swoją przygodę z kodowaniem i programowaniem, które jednocześnie są uatrakcyjnieniem codziennych zajęć szkolnych.
Dodatkowo wszyscy uczniowie z klasy 1b uczęszczają na zajęcia pozalekcyjne kółka matematycznego. Podczas tych zajęć dzieci uczą się różnych sposobów rozwiązywania zadań, planowania i organizowania własnej pracy, współpracy w zespole. Wykorzystujemy tablice multimedialne i nowoczesne pomoce edukacyjne, gry planszowe, klocki, zestawy Logico, karty do gry, maty do kodowania i programowania, ciekawe karty pracy…
Na kółku matematycznym bawimy się matematyką, zgłębiając różne zagadnienia tematyczne - „Kropka”, „W świecie figur”, „Rym, rytm, ruch”, „Kodowanie na ekranie”, „Kodowanie na dywanie”, „Przeczytaj – zakoduj”, „Zakodowane misie”, „Mikołajkowe zadania”, „Świąteczna matematyka”, „Policzymy co się da”, „Mistrz rachunku”, „Bingo matematyczne”...
AŚlep
Klasa Matematyczna z Elementami Programowania
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt na stronie Kontakt