Szkoła Podstawowa nr 3 podpisała pod koniec stycznia umowę o współpracy z Wydziałem Pedagogiki i Psychologii UMCS. To część koncepcji zakładającej rozwój szkoły i stworzenie ośrodka nowoczesnej edukacji.
Podjęcie wspólnej pracy z lubelskimi naukowcami ma pomóc we wprowadzeniu skutecznych oraz przyjaznych form i metod pracy z uczniami, pozwalających im odnosić sukcesy edukacyjne.
– Właśnie w tej dziennie bardzo liczymy na współpracę z Wydziałem Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie. Porozumienie podpisane z panem dziekanem, prof. dr. hab. Andrzejem Różańskim, przewiduje poszukiwanie nowych rozwiązań dydaktycznych poprzez uczestnictwo przedstawicieli szkoły w konferencjach, warsztatach i seminariach. Umowa zakład również możliwość korzystania ze szkoleń prowadzonych dla nauczycieli przez pracowników naukowych Wydziału. Już w tym momencie mamy zaplanowane spotkania prowadzone przez panią dr. hab. Barbarę Bilewicz, która zgodziła się objąć opieką merytoryczną wprowadzane przez nas innowacje pedagogiczne w klasach pierwszych i przedszkolu. Jesteśmy niezwykle dumni z tej współpracy, a także przekonani o jego nieocenionej wartości – tłumaczy Leszek Kalicki, dyrektor SP nr 3.
Porozumienie z UMCS jest jednym z elementów szerszej koncepcji rozwoju świdnickiej szkoły. Zgodnie z nią placówka ma stać się ośrodkiem nowoczesnej edukacji. Koncepcja zakłada szereg zmian w funkcjonowaniu środowiska szkolnego, pozwalających podnosić jakość nauki.
– Aby to osiągnąć, staramy się wykorzystywać nowoczesne technologie w procesie nauczania. Sukcesywnie uzupełniamy wyposażenie szkoły w sprzęt elektroniczny, zapewniający komfort we wszechstronnym wykorzystaniu multimediów w nauce. Możemy pochwalić się zakupem w ostatnim roku szesnastu monitorów interaktywnych. Docelowo chcemy, aby takie wyposażenie znalazło się w każdej sali – wylicza L. Kalicki.
Świdnicka „Trójka”, obok wzbogacania zaplecza naukowego, modernizuje i rozbudowuje również budynek. Aktualnie, dzięki wsparciu budżetu miasta, powstaje nowoczesna hala sportowa.
– Obecnie jesteśmy w trakcie opracowywania dokumentacji zakładającej przebudowę pomieszczeń zajmowanych przez oddziały przedszkolne. Staramy się też rozbudowywać istniejące zaplecze dydaktyczne. Przykładami są zmodernizowane ostatnio pracownie fizyki, historii, edukacji wczesnoszkolnej, czy też sala konferencyjna. Te wszystkie działania stworzą przyjazną i nowoczesną szkołę – podsumowuje dyrektor.