Szkoła Podstawowa nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Świdniku prowadzi od 14 marca 2022 roku do 01 kwietnia 2022 roku rekrutację na wolne miejsca w klasach pierwszych dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły.
Informacje ogólne:
Do klas I przyjmowane są:
- dzieci 7-letnie (urodzone od stycznia do grudnia w 2015 r.) – objęte obowiązkiem szkolnym,
- dzieci 6-letnie (urodzone od stycznia do grudnia w 2016 r.) – zgodnie z wolą rodziców, jeżeli dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym, w którym ma rozpocząć naukę w szkole albo posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
Wniosek o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej w roku szkolnym 2022/2023 należy pobrać:
- z sekretariatu szkoły, który jest czynny w dni robocze w godzinach 7.30 – 15.30,
- ze strony internetowej szkoły, adres: www.sp3.e-swidnik.pl. Dokument należy drukować dwustronnie.
W rekrutacji na rok szkolny 2022/2023 rodzic/opiekun prawny ma trzy możliwości złożenia wniosku/zgłoszenia oraz oświadczenia potwierdzającego wolę przyjęcia w postępowaniu rekrutacyjnym:
- Papierowo(skrzynka wrzutka przy sekretariacie szkoły):
- wypełniony, wydrukowany oraz podpisany wniosek wraz z dokumentami i oświadczeniami potwierdzającymi spełnianie kryteriów rodzic/opiekun prawny składa w szkole podstawowej;
-wydrukowane i podpisane oświadczenie potwierdzające wolę przyjęcia kandydata, rodzic/opiekun prawny składa w szkole podstawowej, do której dziecko zostało zakwalifikowane w wyniku postępowania rekrutacyjnego; - Mailowo(w formie zaszyfrowanego pliku ):
-wypełniony i podpisany wniosek wraz z dokumentami i oświadczeniami potwierdzającymi spełnianie kryteriów rodzic/opiekun prawny przesyła w postaci skanu lub zdjęcia do szkoły podstawowej;
-wypełnione i podpisane oświadczenie potwierdzające wolę przyjęcia kandydata, rodzic/opiekun prawny przesyła w postaci skanu lub zdjęcia do szkoły podstawowej, do której dziecko zostało zakwalifikowane w wyniku postępowania rekrutacyjnego; - Za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej.
Od września 2022 r. w klasach pierwszych proponujemy wprowadzenie innowacji pedagogicznych z:
- języka angielskiego - polega na prowadzeniu zajęć, w tym również dodatkowych bezpłatnych z zastosowaniem metody Talking Kids oraz metody Musical Babies. Uczniowie na początku przez zabawę, rymowanki i piosenki przyswajają słowa oraz zwroty, następnie operują pełnymi zdaniami. Nauczyciel na bieżąco koryguje wymowę. Wprowadzane są też elementy nauki angielskiego w czasie prowadzania innych zajęć np. w ramach edukacji przyrodniczej czy też matematycznej, uczniowie dzięki temu w naturalny sposób zapoznają się ze słownictwem tematycznym i komunikacją w języku obcym.
- języka niemieckiego – polega na nauce dwóch języków: angielskiego i niemieckiego. Nauka języka niemieckiego realizowana jest w formie zabawy, a najważniejszym celem tych zajęć jest osłuchanie z brzmieniem nowego języka. Dzieci poprzez naukę piosenek oraz ciekawe gry i projekty bardzo szybko zapamiętują nowe słówka. Na zajęciach w klasie pierwszej uczniowie poznają m. in. podstawowe zwroty, kolory, liczby, nazwy zwierząt. W starszych klasach istnieje możliwość kontynuacji nauki języka niemieckiego oraz przystąpienia do międzynarodowego egzaminu DSD I, który jest potwierdzeniem kompetencji językowych.
- sportu z tańcami – polega naprowadzeniu oprócz typowych zajęć sportowych dodatkowych zajęć tanecznych przez nauczycielkę będącą jednocześnie instruktorem tańca sportowego. W programie znajdą się tańce standardowe, latynoamerykańskie, karaibskie i nowoczesne. Uczniowie podczas zajęć rozwijać będą swoje zdolności taneczne i ruchowe, rytmikę, wrażliwość i słuch muzyczny oraz sprawność fizyczną. Dzieci oswajają się z występami przed publicznością i uczą się pokonywania tremy, mogą startować w turniejach tańca, umiejętności uczniów prezentowane będą również podczas uroczystości szkolnych. W klasie przewidziana jest również dodatkowa nauka języka angielskiego.
- matematyki z programowaniem - głównym celem jest rozwijanie i wspieranie uzdolnień matematycznych oraz nabywanie umiejętności programowania i kodowania. Chcemy stwarzać okazje do myślenia logicznego i kreatywnego, wyposażać dzieci w umiejętność twórczego rozwiązywania problemów. Ponadto dzieci będą rozwijać takie cechy jak systematyczność, samodzielność, kreatywność, ciekawość, wnioskowanie, koncentrację, wytrwałość i umiejętność współpracy. Stosowane będą nowatorskie, aktywizujące metody i formy pracy z wykorzystaniem tablic multimedialnych i nowoczesnych pomocy edukacyjnych.